Fara pretentia de a fi original, acest blog se doreste a fi mai ales o arhiva personala.Unele articole sunt preluate de pe internet , altele sunt pareri proprii.

vineri, 20 aprilie 2012

DECORATII DIN CIOCOLATA

Anul asta la tortul de Paste mi-a venit ideea sa fac fluturi si flori.Am zis sa fac niste fluturi din ciocolata alba topita. 3patratele de ciocolata de menaj alba le-am topit pe bain marine intr-un vas de inox.Atentie, vasele trebuie sa fie uscate, de preferinta din inox si nicio picatura de apa sa nu intrre in contact cu ciocolata.Apa din vasul de dedesubt sa nu atinga vasul de deasupra cu ciocolata.Ciocolata se rade cu un cutit si se amesteca in castron cu o furculita de inox.Ciocolata alba se topeste la 40-50 grade Celsius iar cea neagra la 55-60 grade Celsius.  Se pune ciocolata topita intr-un pos cu gaura subtire sau o punga mai rezistenta.Se deseneaza pe o hartie de copt modelele dorite si se urmareste conturul cu posul.Cat sunt inca moi se lipesc margelute colorate, din cele de decor de la dr Oetker.Dupa uscare se dezlipesc usor cu un cutit.Ce am invatat eu? Fluturasii trebuie facuti mai mici pentru ca sunt grei si nu au echilibru dacat daca sunt adanc bagati in frisca.Pe foaia de copt am facut si antene si burtici de fluture si am ansamblat direct pe tort.Cred ca bucatile se pot lipi itre ele cu ciocolata topita.O sa incerc.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu