Fara pretentia de a fi original, acest blog se doreste a fi mai ales o arhiva personala.Unele articole sunt preluate de pe internet , altele sunt pareri proprii.

marți, 24 aprilie 2012

CREMA DE GALBENELE-home made

In incercarea de a preapara cat mai multe la mine acasa am facut si crema de galbenele.
Galbenelele sunt o sursa importanta de saruri minerale, carotenoizi, vitamina C si substante proteice. Aceste flori trebuie recoltate in perioada mai-septembrie, fara codite, pe o vreme insorita.
Despre crema de galbenele putem vorbi numai la superlativ, aceasta fiind benefica in afectiunile dermatologice. Crema de galbenele calmeaza senzatia de mancarime si grabeste vindecarea intepaturilor de insecte, inclusiv a celor de albina, grabeste vindecarea bataturilor de la pantofi, vindeca urmele de acnee.Din punctul meu de vedere crema de galbenele este PANACEU UNIVERSAL si nu exista afectiune a pielii la care sa nu dea rezultate.Am facut crema de gelbenele in doua feluri, una mai fina pentru fata si corp si alta mai traditionala , mai aspra, mai pentru picioare.


1.La prima reteta am folosit o cana de untura curata de porc, fara sare peste care am adaugat 2 maini zdravene de galbenele din curte si le-am prajit cateva minute, pana isi schimba culoarea si pierd mult din volum.Se fac micute si portocaliu inchis.Se lasa in oala in care au fost prajite pana a doua zi(cam 12 ore), apoi se incalzeste, se adauga un bulgare mic de cera de albine, cam cat o nuca, se amesteca pana se omogenizeaza, se strecoara si se pune in cutiute mici cu capac.Se pastreaza la frigider.Este supe buna pentru calcaie crapate, varice.

2.A doua reteta am zis sa o fac pentru fata, si am pus 1cana de ulei de masline,doua maini bune de flori de galbenele proaspete, le-am prajit, le-am lasat 12 ore, le-am incalzit, am adaugat putin ulei esential de levantica, 3-4 capsule de vitamina  E de la farmacie si putina vitamina A si bineinteles un cocolos de ceara de albine.Am omogenizat, am strecurat si am pus in cutii la rece.E foarte buna de fata si corp, se absoarbe foarte repede dar uleiul ala de masline ii da un miros usor ciudat pe care uleiul de levantica nu a reusit sa il ascunda.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu